Ivan Špirakus, INSIA

Vytvářím prostředí pro profesionály v pojištění a financích

  • Kategorie

  • Autor blogu

    Ivan Špirakus

    „Buďte samostatní, ale ne sami”

    Společnost: INSIA a.s.

    Pracovní pozice: generální ředitel

    Specializace: Pojištění

    Region: Praha

    Jako pojišťovací makléř pracuji více než 20 let. V roce 2004 jsme středně velkou makléřskou firmu přetvořili na organizaci poskytující kvalitní zázemí a podporu dalším zprostředkovatelům. Společně tak budujeme jednu z nejvýznamnějších makléřských firem na našem trhu. V roce 2011 jsme navázali strategické partnerství s Marsh, největším světovým pojišťovacím makléřem a s cílem společně vybudovat síť INSIA v Evropě. www.insia.cz

    5 důvodů pro externí distribuci

    Nedávno se v diskusi na poradci-sobe.cz docela vášnivě probírala otázka, zda budoucnost distribuce retailových finančních produktů je v externí či interní distribuci. Tedy zda tím, kdo v budoucnu ovládne tento trh, budou nezávislí distributoři nebo zda si to tuto klíčovou část na sebe (za vydatné pomoci internetu) stáhnou samotné finanční instituce a jejich výhradní partneři.  Externí firmy dle této teorie půjdou za pár let „o žebrácké holi“, pokud se nebudou umět změnit v poskytovatele produktu.

    U příležitosti zahájení mého osobního blogu na tomto webu jsem si proto vybral právě tohle téma. Nebudu se zabývat obecně všemi finančními produkty, protože nevěřím na unifikovaný přístup. Budu psát o pojištění, což je jednak oblast, kde se cítím nejlépe, ale hlavně je to část finančního trhu, kde se v distribuci „točí“ ten největší balík peněz – hrubým odhadem cca 20 mld Kč/rok, což je proti trhu zprostředkování hypoték či investic řádově více.

    V mém profilu si každý může zjistit, v jaké firmě už dlouhá léta pracuji, a proto logicky budu přinášet argumenty, které podporují filozofii a směr toho, co v INSIA děláme.  Jsem přesvědčen, že nezávislá externí distribuce je dlouhodobě udržitelný obchodní model, zejména pro  pro tzv. „unbundlované firmy“ (více o tématu v knize Tvorba business modelů a proto bude i v budoucnosti úspěšně fungovat

    Aby články nebyly moc dlouhé a dalo se přehledně diskutovat o každém jednotlivém tématu, rozdělil jsem celý příspěvek do tohoto úvodu a pěti kapitol. Jednotlivě se budu zabývat pěti hlavními důvody, proč jsem přesvědčen, že se pojištění na českém trhu prodává a bude i nadále prodávat přes nezávislé distributory (makléře a  nezávislé agenty).

    Příště začneme první částí seriálu, a to pod názvem „Pojištění se nekupuje, ale prodává“.

    Štítky: , , ,

    Jeden komentář

    Komentovat příspěvek

    Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní.